Ett besök på Vårdcentralen

Blev hemma idag också. Mindre bra, mindre kul, men vad ska man göra?
Halsen blir bara sämre och huvudet hänger fortfarande inte med. Det är kanske som vanligt, men det gör också ont.
 
Ett besök till Vårdcentralen i Fruängen i morse. Jan, läkaren, konstaterade att det är ett virus och ingen idé att ta någon odling. Han tog heller inte i hand när han visade mig in i rummet, bad mig inte att sitta ned - men det gjorde jag ändå, och hade inga batterier i sin termometer. Han meddelade också att jag inte borde smitta längre eftersom jag är inne på dag 3. Skönt att veta att jag inte är sjuk och behöver medicin, men jag inte särskilt imponerad av honom som läkare (människa).
 
På vägen hem köpte jag mig en egen termometer, det kan vara bra att ha. Den konstaterade att jag inte har feber, trots att jag kallsvettas så fort jag rör mig från sängen. Jag är nog bara svag helt enkelt. Nu åter till bästa serien; Modern Family.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0