En bättre Valborgsmässoafton

Spenderad tisdagskvällen på Herrgården tillsammans med fina vänner, god mat och vin. Vi grillade spett och åt marängswiss till efterrätt. Pratade nutid och framtidsplaner, tankar och känslor. Vi tjejer alltså. Killarna satt under tiden i soffan och såg på fotbollsmatchen, vilket gjorde sig påmint då och då när rösterna höjdes och stämningen blev hetsig.
 
En tidig kväll blev det, vilket var ganska skönt. Somnade på övervåningen och vaknade av ett samtal från mitt hjärta.
Hade ingen aning om vart jag var någonstans när jag vaknade, vilket alltid är en underlig känsla...
 
Tessan, Tomas och jag städade undan och handlade frukost. Kaisa, Jonas, Milo och Danne kom förbi en sväng och hängde med oss i solen (som allt för ofta gömde sig bakom molnen). Även Ida var med en liten stund. Sötaste Milo drog iväg på bus och charmade oss alla med sitt söta leende och sina perfekta små gaddar. Självklart är han favoriten på dagis bland flickorna. Senare fick jag skjuts till Camilla. Vi gick en promenad med Tindra, åt cheeseburgare och glass och senare ytterligare en liten promenad när Jocke kom hem. Till middag åt vi pizza och kebab, trots att planen var pannkakor.
 
Det fick bli en tredje promis på hemmaplan, sedan nästan (!) ett helt avsnitt The Mentalist och tidig sömn.
Bilder från tisdagen dyker upp vid senare tillfälle. Nu - jobb. Nästa vecka vid den här tiden är jag i värmen på härliga Malta! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0