Vi kommer alltid ha Paris

11-13 oktokber spenderade vi i den vackra staden Paris!
 
Malin hade ingen aning om att vi skulle åka och när hon väl fick reda på det visste hon fortfarande inte att jag och Jihad skulle följa med så det blev 2 överraskningsmoment för födelsedagsbarnet. Hon blev rätt glad när vi dök upp på hotellet.
 
 
 
När vi lämnat av väskorna gav vi oss ut på stan. Lunchade på ett trevligt ställe med god mat och bra service, sen gick vi vidare till Notre Dame där vi strosade runt och kände in stämningen. Efteråt var vi kissnödiga och gjorde ett studiebesök på en självrengörande toalett (tidskrävande) medan grabbarna beställde in varsin stor öl á 20,50 EUR styck. Nej, jag skojar inte.
 
 
På kvällen åt vi middag på en annan trevlig restaurang innan vi gick bort mot Moulin Rouge. 2 timmars hänförelse med mycket bröst, tappade hakor och champagne. Jag luger inte när jag säger att det var det häftigaste jag någonsin upplevt!
 
Väl värt alla pengar det kostade, och kanske lite till. Natten bjöd sedan på dans och tjat om att få sjunga på en bar i närheten och till slut fick vi faktiskt vår vilja igenom. Ace of Base - All that she wants, precis som det ska vara.
 
 
Bara lite smått bakis (Malin?) dagen efter letade vi land och rike efter en burgare att stoppa i oss. Gärna skulle menyn innehålla något vegetariskt också, samt engelskaspråkig personal. Vi hittade ett ställe som serverade burgare, vegetariska burgare och pratade engelska. Så vi överlevde. Coca Cola är min räddning dagar som denna...
 
 
 
Metron till Louvren där vi spanade in Mona Lisa och en hel del andra vackra målningar, vidare till La Fayette för att trängas med alla andra som också bestämt sig för att shoppa just där och just då, en fika på Starbucks och efter det ett besök på vinfestivalen vid Montmartre, Sacré-Cœur. Inget vin för oss, men vackra vyer, rostade kastanjer och trevligt häng.
 
Eftersom vi inte besökte Eiffeltornet blev jag glad när vi fick oss en liten kik på avstånd i alla fall!
 
 
 
 
 
Kvällen bjöd på öl på detta trevliga ställe, middag på en vegansk restaurang i närheten och senare bubblor och ost för att fira Malin som då faktiskt (vid midnatt) fyllde år! Helt slut i kroppen och huvudet somnade vi sedan gott i hotellsängen för att bara några timmar senare tvingas gå upp, sätta oss på buss och flyg och åka hemåt mot Sverige igen.
 
En underbar helg och jag åker gärna tillbaka för att se mer av Paris. Fler bilder kan ni se om ni klickar på bilden här nedanför.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0